DHCP Failover

Server 2012 ile gelen yeni bir özelliktir.Failover cluster hizmetini kurmamıza gerek yoktur.Sadece 2 DHCP serverimizinde AD ortamında olması yeterlidir.

2 adet server 2012 işletim sistemi bulunan sanal bilgisayar.Ve bu 2 bilgisayar üzerinde DHCP role'ünün kurulu olması yeterlidir.


DHCP role'ünün kurulu olduğu 2 serverdan birinde bir adet scope tanımlanması.
Ve DHCP den ip almak için kullanıcağımız bir adet Windows 7 işletim sistemi  bulunan client PC.


Kullandığım yapıdaki bütün bilgisayarlar AD ortamına dahil edilmiştir.

Scope tanımladığımız server üzerinde ipv4 üzerine gelip configure failover diyoruz.
Burada hangi scope'ların failover'a dahil edileceğini bize soruyor.Bir adet scope'umuz  bulunduğu için next diyerek geçiyoruz.
Karşımıza gelen ekranda hangi server'ı partner olarak ekliyeceğimiz soruluyor.Burdan AD ortamında bulunan diğer DHCP sunucumuzu buluyoruz ve next diyoruz.
Partner serverimizi doğrulayarak next diyoruz.
Bu kısımda bulunan özelliklerden bazılarını açıklamak istiyorum.
Maximum Client Lead Time:DHCP tarafından kullanıcıya verilen ek süredir.
Mode:Mode kısmında 2 adet seçenek bulunmaktadır.Bunlar Hot standby ve load balance'dır.
        Hot standby:Scope tanımlı olan DHCP sunucumuz down olduğu zaman partner serverimiz bütün iş yükünü kendi üzerine almasını  belirtir.
        Load Balance :2 serverinde eşit şekilde istemcilere ip dağıtmasını sağlar.
Ben hot standby seçeneğini seçiyorum.Ve next diyerek devam ediyorum.

Bu kısımda yaptığımız ayarların kısa bir özetini görüyoruz.Finish diyorum.
İşlemlerin başarılı bir şekilde halledildiğini görüyoruz.Close diyoruz.


Partner serverimize geldiğimizde scope ve scope üzerinde yapılan bütün ayarların geldiğini görüyoruz.
DHCP failover yapılandırmasını yaptığımız serverda servislerden DHCP Server servisini stop diyerek durduruyoruz. Ve bakalım clientımız diğer DHCP serverdan ip alabilicekmi?


Görüldüğü gibi diğer DHCP serverimin ipsi 10.0.0.3 idi ve tekrar ip aldığımda DHCP server olarak partner serverimi görebiliyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ping Komutu ve CMD komutları

Uzak Masaüstü Bağlantı (RDP) Kısayol Oluşturma

hiberfile ve pagefile.sys dosyaları nedir nasıl silinir?