BgInfo İle Domain Ortamında Bilgileri Masaüstünde Görüntüleme

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897557.aspx    

adresinden bginfo aracını indiriyoruz.


BGInfo.exe' yi çalıştırıp aşağıdaki ekranı kendi isteğimize göre ayarlıyoruz ve Apply butonuna tıklıyoruz.
Ben kendi ihtiyacıma göre  düzenledim sizde kendi ihtiyaçlarınıza göre düzenlemeler yapabilirsiniz.


Daha sonra file sekmesinden Save As ile farklı kaydediyoruz ben bginfo olarak .big formatıyla kaydettim.


Daha sonra  \\domain.local adresine gidip sysvol klasörüne girip içinde bulunan kısayol domain.local içerisinden scripts klasörüne girip yeni bir klasör açıp isim verin. 
Ben bginfo olarak açtım.


\\domain.local\SYSVOL\test.local\scripts\bginfo yoluna bginfo.exe aracını ve yukarıda bginfo için kaydettiğimiz config dosyası olan .big uzantılı dosyayı bu klasöre atıyoruz.




notepad’i açıp aşağıdaki komutu kendi yapımıza göre düzenleyip yapıştırıyoruz.
Bu dosyaya isim verip .cmd uzantısı ile kaydediyoruz ve aynı klasörün içerisine atıyoruz.
Group policy management konsolu açarak kullanıcılara dağıtılması için farklı bir policy veya mevcut policy’i düzenliyoruz.

Daha sonra AD Sunucusu üzerinde GPO Management açıyoruz.
Bu policy’i logon ve startup script olarak çalıştıracağız.
ilk önce; 
Computer configuration | Policies | Windows Settings | Scripts |Startup scipts’e çift tıklayalım.

Add diyip sysvol klasörü içerisindeki cmd dosyasını gösteriyoruz.






 Aynı işlemi User configuration | Policies | Windows Settings | Scripts (logon/logoff) ekranında logon scipts’e ekliyoruz.



Bu işlemlerden sonra Bginfo aracı policy alan tüm kullanıcılarda  çalışıyor olacaktır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ping Komutu ve CMD komutları

Uzak Masaüstü Bağlantı (RDP) Kısayol Oluşturma

hiberfile ve pagefile.sys dosyaları nedir nasıl silinir?